? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.4 (12 Ratings)??1 Grab Today. 17557 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????On The Road Again? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 599 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Don't Fade Aw BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, January 5, 2010

~cameron highlands~

rasanya dah terlalu lama tak masukkan apa-apa kisah dalam blog ni..nak bukak blog pun dah malas sekarang..asyik bukak facebook saja...maka oleh itu di sini ingin rasanya aku berkongsi kenangan indah aku sewaktu bercuti dengan my future family in law..hikhikhik...

keluarga bakal mentuaku..hehe
aku pegi cameron pada cuti new year baru-baru ni.1hb 1. 2010..aku pegi pagi hari jumaat dalam pukul 10 pagi. perjalanannya tidaklah mengambil masa yang lama. aku kira-kira adalah dalam tiga jam. namun kerana menanti keluarga lain belah future family in law, jadinya kami sampai dalam pukul 5 petang. sesuatu yang indah memandangkan aku tidak pernah ke cameron sebelum ini..
tea park

di sana kami menyewa sebuah apartment 3 bilik. luas dan sangat selesa, harganya pun tidaklah terlalu mahal. maka kami sekeluarga termasuk makcik dan pakcik sebelah future mother in law aku, duduk menginap di situ sehari semalan. aku tersangat teruja dengan keindahan flora dan fauna yang dapat aku lihat di sepanjang perjalanan ku ke sana. semakin sampai ke atas aku semakin terasa kedinginannya. malah aku meminta pada tunangku supaya tidak memasang penghawa dingin pada keretanya kerana aku ingin menghirup udara segar di sepanjang perjalananku ke cameron..

sweet memory at this time..

dia begitu memahami aku, kehendak aku dituruti sahaja. sememangnya aku rindukan suasana hutan yang menghijau dengan bunyi unggas yang menghiburkan. aku rindukan suasa itu. dulu time sekolah sering kali aku mengikuti perkhemahan dalam hutan. kerana itulah aku semakin minat dengan kehijauan hutan.. dah sememangnya juga aku suka warna hijau..hehehe...

besarkan kubis ni..

malam pertama aku merasakan kedinginan yang begitu menyucuk ke tulang. sangat sejuk di tambah cuaca mendung dan hujan yang turun.. tebal baju sejukku berserta stokin. semuanya bagi mengawal kedinginan di cameron highlands.. malam itu juga kami keluar berjalan-jalan sekitar tanah rata. memang indah pemandangan waktu malam, sempat juga aku membeli buah tangan untuk sahabat-sahabatku dan keluargaku di kampung. hampir jam 12malam barulah kami pulang ke tempat penginapan kami..

esoknya pengembaraan kami bermula, tea park, strawberry park, kebun bunga, ladang sayur-sayuran.. semuanya menjadi destinasi utama. kekaguman aku akan tanah rata yang cantik dan indah serta mempersonakan...puas aku berjalan dan menangkap gambar sebagai kenangan abadi di sini..

strawberry dan coklat

petang itu selesai semua tempat kami lawati kami pulang dengan harapan ingin kembali semula ke cameron baru menciptakan lagi kenangan yang terindah.. malah aku bercadang ingin pergi bersama keluarga sendiri pula..insya allah....sebelum pulang kami singgah di lata iskandar... memori terindah dalam hidupku...

                   
ada orang kata dalam facebook saya kanak2 strawberry..





nasib tak ada iguana purple..huhu

semuanya terlalu manis untukdi kenangkan...terlalu indah untuk tatapan, tiada ungkapan menggambarkan keseronokan dan kegembiraan....hmmmm...

2 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

wah..p ngan kuage si die
bahagia nye idop..

mummy dhia amani said...

alhamdulillah...di ajak kak,da la xpnh g..teruja..hehehe