? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.4 (12 Ratings)??1 Grab Today. 17557 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????On The Road Again? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 599 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Don't Fade Aw BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, November 3, 2009

bahagia atas derita???

aku tahu bukan senang nak senang, tapi bukan susah gak nak susah kan? tapi aku bukanlah bergantung hidup cuma kalau dah ada yang sudi nak membantu tak kan aku nak tolak?orang kata rezeki masing-masing. dah bahagian aku dapat cam tu tak kan orang nak persoalkan?

tapi kenapa orang persoalkan?apa masalahnya?mmmm..hanya mereka yang berkenaan je yang tau kan? tak apalah asalkan aku tak ganggu mereka sudah. cuma... andainya kebahagiaan yang aku dapat ni buat orang lain berduka, aku mintak maaf.. aku rasa setakad ni aku belum lagi mencipta bahagia atas derita orang lain.

tentu sakit kalau bahagia yang tercipta itu adalah di atas penderitaan orang lain. kerana aku pernah merasainya dulu. cuma mungkin bahagia yang aku ada sekarang aku dah terciptakan derita pada seseorang. tapi aku dah mintak maaf dan orang tu pun dah maafkan dan dah jadi kawan aku sekarang. antara kami tiada lagi sengketa. dia pun dah boleh terima siapa aku.

jadi, persoalnya sekarang ada lagi ke mereka yang menderita atas bahagia yang aku cipta?bukankah sepatut mereka turut tumpang bahagia melihat aku bahagia? entahlah.. aku pun tak tau...

2 comments:

miemie-jelapang said...

nape pelik je bunyi nye nim???? ko bahagia atas derita..aku bahagia dalam derita...haha...mana lagi sakit?? give your opinion...
biasa la tu nim kadang2 orang iri hati tengok kebahagiaan orang lain..sebab apa yg dia nak xdapat apa yg ko nak ko dapat...tapi xperlu la ko rasa terciptanya kebahagiaan ko atas derita org lain...eh??? tapi sape org yg ko mksudkan...??XXX ko ke?? hehe...or skandal yang menyimpan perasan kat ko???huhu..ape2 pun hope anim sentiasa hepi dan bahagia elamanya bersama org2 tersayang..

mummy dhia amani said...

bahagia dalam derita???wow!!
takutnyer..tapi sekurang-kurangnya bahagia itu boleh meredakan sedikit derita tu.. kadang-kadang bahagia juga mampu menghilangkan langsung derita tu.. tak apalah umi..nnti ko akan rasa juga bahagia yang teramat sangat tu... aku pun doakan kebahagiaan ko tu akan menghapuskan deritamu itu..