? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.4 (12 Ratings)??1 Grab Today. 17557 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????On The Road Again? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 599 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Don't Fade Aw BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, November 22, 2009

penat

aku dah lama tidak menolong mak di kebun...pagi tadi mak masuk dalam bilik dan mengajak aku ke kebun, membantunya. pada mulanya aku agak berat juga mau pergi, memandangkan aku tidaklah selalu ada di rumah maka aku gagahkan kaki melangkah menemaninya di kebun, membantu sekadar yang aku mampu... dalam aku membantunya, aku sering menatap wajahnya.

tau apa yang aku lihat di wajahnya?

tiada terpancar sikit pun rasa kesal, letih, malas, malah aku lihat mak begitu bersemangat... aku kagum dengan mak aku, masih gagah mengerjakan kebun pusaka arwah nenek seluas 1 ekar. tidaklah luas mana, tapi jika di bandingkan dengan kudrat mak??mujurlah adik-adik aku yang berdua tu turut sama membantu, kalau tidak? mungkin kerana itu jugalah adik-adik ku tidak mahu belajar atau kerja jauh dari mak... baru ku tahu mengapa mereka menolak setiap kali aku menyuruh mereka sambung belajar atau kerja jauh yang lebih bagus..

masih segar di ingatan aku bicara adik bungsuku,
adik: aku nak duduk dengan mak, temankan mak, tolong mak... kau ajelah belajar jauh n kerja bagus. nanti dapat tolong mak lebih cikit kalau da berjaya. aku bukan pandai macam kau..

tuhan, baru ku sedar maksud adik ku kini... namun sekali lagi aku terkesima saat mak mengetahui aku berkawan dengan orang selangor... bukan membantah, tapi seakan kecewa kerana aku bakal berjauhan dengannya tidak lama lagi, lepas aku bertunang, mak seakan redha dengan segalanya.
mak: kalau mak sakit, kau jauh, tapi tak apalah, adik ada, kak nor pun ada...



tabahnya mak aku...mak..akak akan cuba lakukan yang terbaik untuk keluarga kita, untuk kehidupan kita, akak abis belajar nanti akak bantu mak sedayanya. nanti mak tak payahlah noreh, n buat kuih lagi, duk umah dan belai-belai saja bunga orked mak yang banyak tu..hehehe.. insya Allah...