? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.4 (12 Ratings)??1 Grab Today. 17557 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????On The Road Again? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 599 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Don't Fade Aw BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, December 13, 2009

~~buat kek dengan bakal mertua.~~


menarik bukan? inilah kek yang telah aku buat bersama-sama dengan bakal mak mertua aku di banting pada hari rabu lalu.. sedap sangat. kalau mampu aku gambarkan rasanya pada kalian...hehehe...

menurut bakal mertuaku kek ini adalah kek pelangi.. seceria warnanya begitulah perasaanku pada waktu kami membuatnya... taklah susah sangat hendak membuatnya. aku ni tidaklah pandai dalam membuat kek-kek ni, tapi aku masih sanggup untuk mempelajarinya, bakal mak mertuaku juga tidak lokek untuk berkongsi resepi keknya.

selain kek pelangi aku turut membantunya membuat kek coklat. ya, kek coklat kegemaranku. aku sangat-sangat suka kek coklat. tak tahulah mengapa, yang pasti adik lelakiku turut menyukai kek coklat tersebut. tak sampai sehari kek coklat yang aku buat bersama bakal mertuaku habis dimakan oleh adikku. terkejut juga. tapi dah sememangnya untuk dimakan...keknya pun sedap. membuatnya juga tidak rumit. tidak menggunakan pelanta sebaliknya menggunakan secawan minyak masak sahaja.



sebelah kek coklat tu adalah kek zebra. sedap juga. rasanya sama seperti kek pelangi. kek pelangi hanya ditambah dengan pewarna merah dan hijau..

aku juga turut mempelajari cara memasak rendang. wah..rendangnya enak sekali. makan dengan pulut... wow mantap..hehehe..cayalah, mak mertua aku memang pandai masak..apa sahaja yang mama masak memang sedap. rugi tak tambah. sebab tu aku makin montel. kuat makan, dah mama masak sedap sangat...


0 comments: