? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.4 (12 Ratings)??1 Grab Today. 17557 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????On The Road Again? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 599 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Don't Fade Aw BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, October 16, 2009

hampa, gembira, sedih...

aku cam tak ada apa-apa perasaan hari ni. entahlah, aku pun tak tahu kenapa.. mungkin sebab semalam aku punya penyelia suruh aku edit semula penyataan masalah aku.aku tukar novel sebenarnya. mula-mula aku tunjuk novel dulu, dia suka dengan novel yang aku dah pilih, alih-alih dia tukarkan tajuk aku pulak.. nak tau tajuk apa? EKSPRESI DAN INTEPRETASI MASYARAKAT DALAM NOVEL MENITI JALAN HADAPAN... aduiii...wat proposal semula lagi la jawapannya...

tak apalah.. semua tu ada hikmahnya kan? mungkin ni kot tanda-tanda kejayaan.. aminnn..insya allah..

tengahari nanti aku kena pegi rumah bakal mak mentua aku...semalam dia call aku suRUh aku datang rumahnya. tolong dia masak.. oklah aku tolong, lagipun si manje, anak perempuan satu-satunya ada class..aku bukanlah pandai sangat memasak, tapi kalau tolong-tolong tu bolehlah.. kenalah jaga hati orang tua.. nak buat open house katanya. ok la tu, aku balik rumah dia dengan harapan terlepaslah rindu aku kat mak aku di kampung. maybe lepas majlis rumah tunang aku tu, aku akan balik ke rumah aku pulak kot. kesian mak aku...

atleast, bila aku balik kampung ni walaupun sekejap aku dapatlah meringankan bebanan kerja mak aku sikit. aku kesian sangat kat mak aku tu.. sekarang ni dia saja yang mencari nafkah untuk tanggung keluarga. mujur adik lelaki aku dah kerja dan dapatlah membantu mak sikit-sikit. cuma adik aku tu pulak ada tanggungan jugak. VIVA dia tu sapa nak bayar????

aku tahu mak sangat tabah.. tapi dari riah wajahnya aku pasti dia dah tak larat nak kerja..nak buat camne adik bungsu aku sekolah lagi. tak apalah, aku ni mak tak payah la nak risau lagi,ptptn ada, tunang aku pun paham keadaan aku, kadang-kadang dia la yang bantu aku time aku kat upm ni..family dia pun sangat memahami..

sedih pulak pagi-pagi ni cerita pasal mak, aku sensitif sikit kalau bab-bab mak ni. cepat sangat air mata mengalir... tapi aku kena siapkan segala tugasan aku sebelum aku balik. nanti tak adalah duk terbayang-bayang aje kerja yang belum siap. kan?

cayok!!!cayok!!cayok animm!!!

5 comments:

Anak Desa said...

ok la tu...cabaran dan dugaan asam garam kehidupan.

miss hanie said...

betol kata zainal tu..
kalau balik tu jangan lupa aku di sini..

miss hanie said...

follow la aku ni..

mummy dhia amani said...

to jenal: thnks... cayalah..
to hani: ape blogspot ko?

wardatul iman said...

anim, banyakkan bersabar ye. setiap dugaan tu pasti ada hikmahnya..sebut pasal mak. maz pun sensitif gak. apa pun hope u alwayz remember that our mum the only one person with us in whatever condition we are...anim, chiayok2!! =)