? ??????????????Miss Daisy? ????? ?? ???Rating: 4.4 (12 Ratings)??1 Grab Today. 17557 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????On The Road Again? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??0 Grabs Today. 599 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Don't Fade Aw BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, October 5, 2009

hati

hari ni aku terasa hati sikit dengan insan yang bergelar sahabat. entahlah, agaknya aku ni ada wat salah kot. sebab tulah dia cakap cam tu kot. benda kecik pun aku nak sakit hatikan? pelik la aku ni...

memang semenjak dua menjak ni aku dapat rasakan perubahan pada dia. macam nak tak nak je bercakap dengan aku. entahlah. salah aku kot.. tak salahkan kalau aku mengaku salah. aku kadang-kadang tak berapa nak paham dengan kehendak diorang. aku tau kita tak dapat nak penuhi semua kehendak dan keinginan semua orang. tapi aku pelik, dengan orang lain elok je dia layan. dengan aku ni, macam nak tak je.aku tak pernah nak sembunyikan apa2 pun pada dia. apa2 berkaitan akademik aku tak pernah nak sorok-sorok. aku bukan jenis yang kedekut. aku pun tak kisah kalau orang tu lebih dari aku, aku buat semuanya dengan ikhlas... entahlah aku pun tak paham la.

adakah kerana usia? tapi aku masih lagi menghormati dia. aku tak adalah kurang ajar dengan dia. pelik-pelik...mak selalu pesan setiap kali aku nak balik UPM, "jangan gaduh-gaduh dengan kawan," aku tak cari gaduh, aku tak cari pasal, tapi mereka yang buat aku macam ni. kenapa ye jadi cm ni? mungkin kata-kataku tadi salah kot..tapi salah ye aku menyuarakan rasatak puas hati aku... yelah tak semua orang sekepala dengan kita. lepas ni, anggap sajelah dia tu tak sekepala lagi..mak...akak mcm nak nangis je ni.. Tuhan tabahkan hati ku menempuhi dugaan-Mu. kuatkan imanku, cekalkan hatiku... aminnnn...

tak apalah kalau dia tak pernah sedar semua yang terjadi, aku pasrah. apa yang aku tau sekarang ni aku sedih sangat-sangat.....

2 comments:

sana san said...

bersabarlah wahai sahabat...hidup memang selalunya begitu...memang sifat semulajadi manusia yang tidak akan pernah senang dengan kehidupan orang lain...

MSS AYA said...

tak apa la hanim..jangan la sedih sangat..kalau orang dah tak nak kawan tak kan kita nak terhegeh-hegeh kat dia..bak kata dalam versi jawa ' wes kono'..hehehhe...tabahkan hati kau ea..